fredag 25. mars 2011

Vaffeldag!!

Hei :).

Lenge siden vi har blogget nå.. vi er dessverre alt for sløve, og klarer ikke å ta oss sammen heller. i dag var vi på skolen, der skjedde det vell ikke så utrolig mye :). senere i kveld skal jeg og elise kjøpe inn film, godteri og vaffelrøre mens kristin og nina er på håndballtrening. så skal vi ha en koslig jentekveld :). Nina er fast bestemt på at vi skal se gutten i den stripete pysjamasen, noe som betyr at vi alle kommer til å sitte der våt i øynene, men men. Jeg skal kanskje overnatte, om jeg ikke får noen til å kjøre meg ut i fræna, hehe :).


Akkurat nå skjer det ikke så veldig mye. jeg sitter å hører på musikk og leter desperat etter en scooter, føler egentlig at jeg har dårlig tid, men så ser jeg ut og puster lettet ut.. Men det hadde vært utrolig deilig om snøen hadde forsvnnet nå, det tror jeg alle vi er enige om!. Jeg eller noen andre skal prøve å skrive et innlegg om dagen, satser på at vi husker det ;)

Dere må btw ikke glemme at det er VAFFELDAG i dag, så fram med vaffeljernet :)
så her får dere en liten oppskrift :)

til ca 8 plater:
  • 4 dl hvetemel

  • 4 dl melk 

  • 5 stk egg

  • 100 g smeltet smør

  • 5 ss sukker

  • 1 ts malt kardemomme

  • 1. Ha alt det tørre i en bolle og spe med litt av melken om gangen. Rør godt mellom hver gang for å unngå klumper.
    2. Rør inn eggene og tilsett smeltet smør. La røren stå og svelle 1/2 time.
    3. Stek vaflene og server dem gjerne varme.
      Serveres med syltetøy, rømme, sukker, smør og/eller brunost.

    GOD HELG HILSEN ALLE OSS :)

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar